BMW HP4 RACE.
SUPERMOTOCYKL NA TOR

358 tys. zł – tyle trzeba zapłacić za... motocykl. Motocykl niezwykły, bo taki jest najnowszy model BMW HP4 Race – rasowa maszyna wyścigowa wyprodukowana w liczbie 750 egzemplarzy. Diler BMW Zdunek uroczyście zaprezentował go w gdańskim klubie Noce i Dnie. 


Max Radke

Nowy HP4 Race plasuje się pod względem napędu, elektroniki i elementów resorowania na poziomie aktualnych fabrycznych supermotocykli wyścigowych, a pod względem ramy – tu wykonanej z karbonu – nawet jeszcze wyżej. Masa w stanie gotowym do jazdy i z pełnym zbiornikiem paliwa wynosząca 171 kg, jest nawet mniejsza niż aktualnych fabrycznych maszyn wyścigowych w mistrzostwach świata supermotocykli i nieco wyższa niż w wyścigach MotoGP.

Motocykl wykorzystuje technologie wyścigowe z najwyższej półki w elementach zawieszenia i hamulcach. Zarówno odwrócony widelec FGR 300, jak i kolumna resorująca TTX 36 GP, zaciski monobloc Brembo, wahacz z metali lekkich są identyczne z elementami stosowanymi też w mistrzostwach świata supermotocykli i MotoGP. 

Nowy HP4Race wyposażony jest w rasowy silnik wyścigowy podobny do tych o specyfikacji 6.2 i 7.2 stosowany w długodystansowych mistrzostwach świata i mistrzostwach świata supermotocykli. Moc maksymalna jednostki wynosi 215 KM przy 13900 obr/min. Na wyposażeniu bogaty pakiet elektronicznych systemów regulacyjnych i wspomagających oraz w lekka instalacja elektryczna dostosowana do wyścigów. 

Dynamiczna kontrola trakcji DTC, Engine Brake EBR oraz Wheelie Control umożliwiają precyzyjne dostosowanie do najróżniejszych profili toru i nawierzchni. Można je zaprogramować w zależności od biegu, według potrzeb kierowcy. Inne wyposażenie elektroniczne to Pit Lane Limiter pozwalający utrzymać limit prędkości na dojeździe do boksu oraz Launch Control umożliwiający perfekcyjny start.