BANKOWOŚĆ PRYWATNA NIE TYLKO DLA KLIENTA INDYWIDUALNEGO

Segment private bankingu nieustannie się rozwija i dostosowuje do oczekiwań coraz bardziej zamożnych Polaków, ich gustów i realnych potrzeb. Dzisiaj bankowość prywatna nierozerwalnie związana jest ze szczegółowym doradztwem w zakresie zarządzania majątkiem, ochrony i inwestowania kapitału, optymalizacji podatkowej, czy sukcesji. O tym, że private banking przeznaczony jest nie tylko dla klienta indywidualnego, ale też dla różnego rodzaju firm i przedsiębiorstw, przekonuje Paweł Konecki, Private Banker z gdańskiego oddziału Lion’s Bank.

O private bankingu mówi się w kontekście klientów indywidualnych, a co z podmiotami gospodarczymi? Czy firmy też mogą korzystać z usług private bankerów?

Klienci inwestujący prywatne środki miewają sytuacje związane z nadpłynnością finansową w swoich firmach, stowarzyszeniach, a także w fundacjach, w których się udzielają. Dzięki indywidualnemu podejściu, private bankerzy są w stanie pomóc takim klientom proponując różnorodne możliwości lokowania środków i dostosowując je do bieżących potrzeb tychże podmiotów gospodarczych – przykładem może być lokata na specyficzny okres 65 dni, której nie znajdziemy pośród oferty tradycyjnej bankowości.

Jakie cele chcą osiągnąć tego typu podmioty zgłaszając się do private bankerów?

Każdy z podmiotów posiada swoje indywidualne cele. Często spotykam się z klientami, którym  sztywne terminy inwestycji uniemożliwiają ulokowanie środków w konkretnych rozwiązaniach lub po prostu nie mogą znaleźć odpowiadającego im oprocentowania. Po dokładnej analizie potrzeb, private banker dostosowuje poszczególne parametry oferty do wymogów klienta, tak by swobodnie można było z niej skorzystać.

 

Jaki rodzaj inwestycji najczęściej proponuje Pan takim klientom?

Klienci korzystają najczęściej z indywidualnie negocjowanych depozytów. Dzięki elastycznemu podejściu do terminów zapadalności inwestycji oraz atrakcyjnemu oprocentowaniu, cieszą się one uznaniem wśród przedsiębiorców. Popularnym produktem wśród moich klientów są również lokaty inwestycyjne umożliwiające maksymalizację zysków przy z góry ustalonym okresie lokowania środków. Najważniejszym elementem private bankingu jest to, że możemy rozwiązanie dla klienta „uszyć na miarę” - ustalić kwotę, zainwestować ją w określonym tenorze czasu, a także ulokować w oparciu o klasę aktywów preferowaną przez klienta.

 

A co w momencie, jeśli potrzeby takiego podmiotu zmienią się w bardzo szybkim czasie? Czy można wycofać się z podjętych inwestycji lub je zmodyfikować?

Dzięki stałej współpracy oraz dokładnej analizie podmiotu, dobieramy rozwiązania w taki sposób, by dopasować je do potrzeb klienta. W międzyczasie mogą pojawić się niezaplanowane inwestycje, jednak dzięki przemyślanym decyzjom i poprzez bieżące modyfikowanie swojego portfela, można przygotować się na niespodziewane sytuacje. Ponadto, w nagłych przypadkach (np. problemy z cash flow podmiotu), jesteśmy w stanie zerwać depozyty bez utraty odsetek.

A co dodatkowo jest istotne dla klientów instytucjonalnych przy współpracy z private bankerem?

Istotną kwestią jest indywidualny opiekun z segmentu corporate, który dokładne zna specyfikę działalności klienta. Warto pamiętać, że taka współpraca nie ogranicza się tylko i wyłącznie do inwestowania środków. Wartością dodaną dla osób, z którymi współpracuję jest m.in. cykl szkoleń online – dzięki nim poszerzają swoją wiedzę nie tylko na temat inwestowania środków, ale także z zakresu zagadnień takich, jak np. sukcesja, która ma duży wpływ na decyzje klientów, zarówno z perspektywy przedsiębiorstwa, jak również od strony finansów osobistych.

Lion’s Bank – Gdańsk, ul. Stągiewna 13/1, Gdynia, Al. Zwycięstwa 241 (III p.). Tel: 58 765-96-50, 0 800-100-700 www.lionsbank.pl