BreastFit – sztuka wspólnego badania i wsparcia kobiet z rakiem piersi, w tym z chorobą zaawansowaną – to kluczowe przesłania drugiej edycji kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Jednym z elementów kampanii jest charytatywny kalendarz „Power of Community 2018 z udziałem czołowych polskich crossfiterów. 

Tegoroczna odsłona kampanii dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim. Rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się u ok. 30 proc. chorych kobiet, u ok. 5-10 proc. rozpoznawany jest wówczas, gdy choroba daje już przerzuty do innych organów. 

Zdiagnozowanie nowotworu piersi jest trudne do zaakceptowania dla każdej kobiety, tym bardziej, gdy rak piersi rozpoznany jest w stadium zaawansowanym. Zawsze z chorobą zmaga się nie tylko osoba, której diagnoza dotyczy, lecz cała rodzina i bliscy. Przed nimi także stają nowe wyzwania - emocjonalne, fizyczne a także finansowe.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej stworzyła BreastFit, czyli sztukę wspólnego badania i wsparcia kobiet w profilaktyce, a także w chorobie jaką jest rak piersi, na każdym jej etapie. Fundacja przygotowała m.in. specjalny trening, który pokazuje, że badanie piersi w parze może być znakomitym motywatorem dla pań do regularnej profilaktyki. Każdy jego element – od rozgrzewki, przez podkręcenie tempa, po wspólne ćwiczenia pod prysznicem – opatrzony jest grafikami obrazującymi, jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenie. 

Na stronie kampanii breastfit.onkocafe.pl znajdziemy także sekcję dedykowaną bliskim kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie. Nieodłącznym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest kalendarz z udziałem crossfitowców, symbolizujący siłę i odwagę, potrzebne by wspierać kobiety. 

– Włączając się w kampanię „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazujemy, że my mężczyźni możemy być wsparciem dla naszych kobiet, nawet wtedy, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Dlaczego? Bo możemy każdego dnia dbać o mamę, partnerkę, żonę czy siostrę, zachęcając je do regularnych badań w ramach profilaktyki raka piersi. Gdy bliska nam kobieta zachoruje, nasza rola również jest bardzo ważna – mówi Jakub Popławski, autor i pomysłodawca kalendarza „Power of Community”. 

W tegorocznej sesji zdjęciowej wzięło udział 12 sportowców z całej Polski. Panowie pozowali do zdjęć w nietuzinkowym otoczeniu dawnej torpedowni na Zatoce Gdańskiej. Kalendarz można kupić, odwiedzając stronę kampanii oraz w kawiarniach Costa Coffee w całej Polsce.