LEXUS LS 500h JAPOŃSKA GOŚCINNOŚĆ I PERFEKCJA

Prawdopodobnie żaden inny samochód nie spowodował swym pojawieniem się na rynku tak istotnych zmian w swoim segmencie, jak to miało miejsce w przypadku Lexusa LS 28 lat temu. LS 400 z roku 1990 był prawdziwym burzycielem dotychczasowego porządku w świecie luksusu. Czy historia zatoczy koło wraz z premierą całkowicie zmienionego flagowego sedana LS piątej generacji? 


Max Radke

Wszystko na to wskazuje, wszak nowy LS 500h, stworzony jako największe osiągnięcie marki Lexus, wykracza poza granice tego, czego świat oczekuje od luksusowego samochodu. Mogliśmy się o tym przekonać w Starym Maneżu, gdzie diler Lexus Trójmiasto zaprezentował swoim klientom ten jakże piękny samochód. 

LS to nie tylko ikona marki, ale również wcielenie najnowszej generacji luksusu, przesiąkniętego japońską tradycją i kulturą. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w postaci charakterystycznych sygnatur, w rodzaju inspirowanego japońskimi lampionami stylowego oświetlenia kabiny, czy podłokietników, które zdają się być swobodnie zawieszone w przestrzeni obok drzwi.

W nowym LS zobaczymy też nowe, inspirowane wzorami Shimamoku, drewniane elementy wykończeniowe, łączące w artystycznej formie Japońską sztukę formowania z cienkich płatów drewna z technologią laserowego wycinania. We wnętrzu nie brakuje odniesień do orgiami, a ciekawostką są fotele wyposażone w funkcję japońskiego masażu shiatsu. 

W myśl idei przestronność i komfort prestiżowego sedana zostały ubrane w stylową sylwetkę czterodrzwiowego coupe, która jest bardziej atrakcyjna dla młodszych nabywców aut luksusowych. Konstruktorzy Lexusa w pełni wykorzystali walory nowej płyty podłogowej, nadając nowemu LS należycie wydłużoną bryłę i niski, przyklejony do podłoża profil.

Elementem łączącym wszystkie generacje modelu LS pozostaje Omotenashi – idea japońskiej gościnności. Oznacza ona troskę o kierowcę i pasażerów, przewidywanie ich potrzeb, dbanie o ich komfort i chronienie ich przed zagrożeniami. Fotele oferują 28 zakresów ustawienia, a ergonomię deski rozdzielczej opracowano w taki sposób, by wskazania wszystkich instrumentów były wyświetlane na jednej wysokości, a do obsługi nie trzeba było zmieniać pozycji.

Nowością jest pierwsza na świecie funkcja intuicyjnego wykrywania pieszych z aktywnym sterowaniem układem kierowniczym. Jeżeli wykryje ona pieszego na drodze przed pojazdem i uzna, że wypadku nie da się uniknąć, to w sposób automatyczny włączy hamulce i przeprowadzi manewr omijania osoby, utrzymując samochód na pasie ruchu. 

LS 500h jest wyposażony w nowy układ napędowy Lexus Multi Stage Hybrid System, który składa się  z silnika benzynowego V6 Dual VVT-i o pojemności 3,5 litra oraz dwóch silników elektrycznych, które rozwijają moc całkowitą 354 KM. Warto nadmienić, że LS 500h może poruszać się z prędkością nawet 140 km/h napędzany tylko silnikami elektrycznymi.