Tu innowacja łączy się ze sportowym charakterem i elegancją. Gdy dodamy do tego imponującą dynamikę bezemisyjnej jazdy, maksymalną wydajność i przede wszystkim ekologię, otrzymujemy samochód wyjątkowy, wzbudzający emocje i pożądanie. BMW 330e, którego odebraliśmy z salonu Bawaria Motors w Gdańsku, to samochód, który nas uwiódł od samego początku. 

BMW 330e napędzane jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym wspomaganym turbosprężarką. Silnik generuje 184 KM i 290 Nm. Trójkę wyposażono w 2-litrową, czterocylindrową benzynę wspomaganą turbosprężarką. Generuje 184 KM i 290 Nm. Silnik elektryczny ma 88 KM, a w sumie oba potrafią dostarczyć 252 KM mocy i 420 Nm momentu obrotowego.

MAKSYMALNA WYDAJNOŚĆ

Hybrydowa „trójka” zewnętrznie praktycznie nie różni się niczym od typowych wersji serii 3. Ale to co drzemie w środku, szczególnie ekologiczne technologie, to unikalna koncepcja BMW eDrive będąca niczym innym, jak inteligentnym systemem zarządzania energią. System koordynuje interakcje między poszczególnymi komponentami napędu, aby uzyskać najlepszą możliwą wydajność i znakomitą dynamikę jazdy. 

Przykładowo, na podstawie danych nawigacyjnych z odpowiednim wyprzedzeniem identyfikowane są odcinki trasy i sytuacje, w których optymalne jest używanie silnika elektrycznego lub ładowanie akumulatora wysokonapięciowego. W przypadku jazdy na jednostce benzynowej, silnik elektryczny stanowi wsparcie oraz w pewnym sensie doładowanie.

40 KM NA PRĄDZIE

Przyciskiem eDrive kierowca może wybierać pomiędzy trzema trybami wykorzystującymi silnik elektryczny: standardowym trybem AUTO eDRIVE, całkowicie elektrycznym trybem MAX eDRIVE oraz trybem Save Battery, który utrzymuje naładowanie akumulatora na stałym poziomie.

Przy całkowicie naładowanym akumulatorze samochód może pokonać trasę do 40 km z prędkościami do 120 km/h, bez zużywania choćby jednej kropli paliwa. Po rozładowaniu akumulatora do akcji wkracza silnik spalinowy. W BMW 330e napęd jest realizowany na tylną oś poprzez 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic. 

ŁADOWANIE Z GNIAZDKA

Technologia BMW eDrive zapewnia ekstremalnie dynamiczne przyspieszenia z miejsca dzięki natychmiastowej reakcji silnika elektrycznego, który od razu rozwija swój imponujący moment obrotowy. Świetnie sprawdza się tutaj funkcja eBoost, która w chwili przyspieszenia łączy maksymalne momenty obrotowe obu silników. 

Czy warto kupić BMW 330e? Jeśli szukasz samochodu, który wzbudza emocje, jest ekonomiczny i świetnie jeździ to zdecydowanie tak! Jesteśmy jeszcze bardziej na tak, jeśli samochód ma służyć głównie do jazdy po mieście. W domu samochód można ładować za pomocą standardowego kabla do ładowania po prostu z gniazdka i po ok. 2-4 godzinach akumulator jest całkowicie naładowany. Na mieście trzeba szukać stacji szybkiego ładowania, których na szczęście jest coraz więcej.

ATRAKCYJNA CENA

Ceny hybrydowej „trójki” zaczynają się od 169.900 zł. Testowany egzemplarz z pakietami M Sport, Repair Inclusive (5 lat/200 tys. km), Business Class (elektryczne, ogrzewane fotele z podparciem lędźwiowym, nagłośnienie Harman Kardon), First Class (szklany panoramiczny dach, rolety, ogrzewana kierownica, sportowy układ kierowniczy, podgrzewane tylne fotele) wyceniony został na 284 tys. zł, ale aktualnie Bawaria Motors w Gdańsku oferuje na ten samochód rabat w wysokości 41 tys. zł. Zatem ten znakomity samochód do wzięcia jest za 243 tys. zł!