MAZDA MX-5 RF NOWA TWARZ MOTORYZACYJNEJ IKONY

MX-5 to najlepiej sprzedający się roadster Mazdy. Na polskim rynku dostępna jest już najnowsza generacja kultowego cabrio, tym razem w wersji RF. To bardziej praktyczna i wszechstronna Mazda MX-5 z zamykanym, sztywnym dachem. O tym jak dużą radość sprawia podróżowanie z wiatrem we włosach przekonaliśmy się osobiście. 


Max Radke

W autoryzowanym salonie Mazdy BMW Goworowski czekała na nas najbogatsza wersja SkyFREEDOM z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 160 KM i automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Sztywny dach sprawia, że samochód wygląda jak nieduże coupe. Dzięki temu rozwiązaniu nowa MX-5 staje się samochodem całorocznym, nie straszny jej śnieg, ani deszcz. 

Otwieranie i zamykanie dachu możliwe jest za pomocą jednego przycisku, podczas jazdy z prędkością nie większą nić 10 km/h. Warto dodać, że oprócz dachu składa się również tylna szyba. Wystarczy 13 sekund, aby poczuć ożywczy pęd powietrza, stanowiący kwintesencję przyjemności jazdy sportowym samochodem.

No, prawie sportowym. 7,5 sekundy do „setki” nie jest jakimś oszałamiającym wynikiem, ale przyzwoitym. Samochód dostaje wigoru po włączeniu przycisku Sport, wtedy też przydają się łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Jeśli jednak chcielibyście tym samochodem jeździć bardziej dynamicznie, z pewnością lepszym rozwiązaniem będzie zakup wersji ze skrzynią manualną. 

Sztywny dach poprawił sztywność karoserii pojazdu, co jeszcze polepszyło właściwości jezdne modelu MX-5. Przy dużych prędkościach samochód zachowuje się stabilnie, na zakrętach jest wręcz przyklejony do drogi. Dach trzyma się mocno, nie słychać zgrzytów, świstów i trzeszczenia, a kabina jest wyciszona w stopniu zadowalającym. 

Mazda MX-5 RF oferowana jest w trzech wersjach wyposażenia: SkyENERGY, SkyPASSION i SkyFREEDOM oraz w siedmiu wariantach kolorystycznych: lakierze trójwarstwowym Machine Gray i Soul Red, metalicznych Jet Black, Blue Reflex, Ceramic Metallic i Crystal White oraz bazowym Arctic White. Wersja RF kosztuje 11 tysięcy złotych więcej niż jej siostra z miękkim dachem. 

Za testowaną przez nas wersję SkyFREEDOM w salonie BMG Goworowski trzeba zapłacić 133.500 zł. Tutaj opcjonalnie warto doposażyć samochód w pakiet Recaro Sport ze sportowymi fotelami, zawieszeniem Bilstein i rozpórkami kielichów przedniego zawieszenia. Najtańsza odmiana  SkyENERGY  z silnikiem 1,5 l wyceniona została na 100 900 zł, a wersja z dwulitrowym silnikiem na 107 900 zł.

MAZDA MX-5

- MX-5 zdobyła wiele nagród, takich jak Samochód Roku 1989 oraz 2005 magazynu Wheels Magazine; "najlepszy samochód sportowy lat 90." i "jeden z dziesięciu najlepszych samochodów sportowych wszech czasów" od Sports Car International.

- W 2009 roku, dziennikarz motoryzacyjny Jeremy Clarkson napisał: Prawdą jest, że jeśli pragniesz sportowego wozu, MX-5 będzie świetnym wyborem. Nic nie będzie w stanie dać więcej satysfakcji z jazdy na drodze. Nic nie da tyle radości. Jedyny powód, dla którego daję temu samochodowi pięć gwiazdek to to, że nie mogę dać mu czternastu”. 

- W 2000 roku, Mazda MX-5 została zapisana w Księdze Rekordów Guinessa jako najlepiej sprzedający się dwumiejscowy sportowy kabriolet w historii.

80
05/2017

Ikona polskiej siatkówki, wicemistrz świata i mistrz Europy, jeden z najlepszych libero na świecie.