KRZYSZTOF JANCEN RYMY, RYTMY, PULSACJE, PASAŻE DŹWIĘKÓW I GITAROWE SZARPIDRUTY

SeaZone Music&Conference, największe wydarzenie dla twórców branży muzycznej i przedstawiceli biznesu eventowo – rozrywkowego w Polsce po raz drugi odbędzie się w Sopocie! O tegorocznej edycji i nowościach jakie czekają nas w czerwcu, rozmawiamy z organizatorem, Krzysztofem Jancenem z Portobello Group.

Jaka jest idea SeaZone Music Conference? Po co, dla kogo i dlaczego ? 

Podobnie jak w zeszłym roku, ideą SeaZone Music&Conference jest pokonywanie schematów i utartych ścieżek w branży rozrywkowej, omawianie ciekawych wydarzeń i case study, instruowanie, sugerowanie i uczenie, a także łączenie środowisk, które wydawać by się mogło, do siebie nie pasują. Pomysł wziął się z uczestnictwa w podobnych wydarzeniach na świecie: Amsterdamie, Miami, czy na Ibizie oraz obserwacji zmian jakie zachodzą na naszym rynku. 

Mamy za sobą już pierwszą edycję. Jakie nowości niesie ze sobą tegoroczna edycja? 

W tym roku oferta jest również bardzo bogata, ale zaprowadziliśmy jasny podział na 4 sekcje: „ucz się”, „słuchaj”,  „testuj sprzęt” oraz „baw się”. „Ucz się” to część konferencyjna i warsztatowa realizowana w Hotelu Grand, Państwowej Galerii Sztuki i Teatrze Wybrzeże. Swoją wiedzą i doświadczeniem podczas paneli konferencyjnych dzielić się będą profesjonaliści z całego świata, którzy stoją za sukcesami m.in. Fatboy Slim, Black Eyed Peas, Faithless, Black Coffee czy Jess Glynne oraz współpracowali z takimi artystami jak Daft Punk, Gorillaz, Korn, Muse, Pendulum, czy Mark Knight. Są to przede wszystkim osoby aktywne i na co dzień realizujące się w różnych obszarach muzyki, takich jak PR, marketing, management, booking, publishing, zarządzanie licencjami czy nowoczesna edukacja oraz organizacja eventów i festiwali. W tym roku mamy bardzo rozbudowaną część warsztatową przygotowaną wspólnie z djShop.pl. Program obejmuje dwudniowe aktywności o charakterze edukacyjnym naszpikowane wykładami i warsztatami skupionymi wokół świata DJ, Studio, Home Recording oraz Produkcji Muzycznej. 

Co nas czeka w sekcji „Słuchaj”?

„Słuchaj” to SeaZone Showcase Festiwal. Ponad 30 koncertów, 2 dni, kilkanaście lokalizacji.  W ramach projektu na scenie pojawią się m.in.: O.S.T.R., Daria Zawiałow, Low Roar (Islandia), WU, Mr.Silla (Islandia), Coals, Rosalie, Lilly Hates Roses, Salk, BeMy, Wurffel (Estonia), Ted Nemeth, The Fruitcakes, Young Stadium Club, Ba. (Litwa), Łagodna Pianka, Niemoc, MajLo, Eric Shoves Them In His Pockets, jJasmine (Syria/Niemcy/Włochy), TAU (Irlandia/Wenezuela), Eyre Llew (UK), Max Bravura, czy Michał Kmieciak.

Jaki sprzęt można będzie testować w Sopocie?

“Testuj sprzęt” to kilkuset metrowa przestrzeń w Sopot Centrum, w której blisko 40 marek zaprezentuje swój najnowszy sprzęt i rozwiązania technologiczne: gramofony, miksery, kontrolery, odtwarzacze CD, produkty służące do produkcji muzyki elektronicznej, oraz najnowsze, cyfrowe rozwiązania i technologie. Dziesiątki włączonych i gotowych do przetestowania urządzeń na interaktywnych stacjach hands-on najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku. 

SeaZone Music & Conference to nie tylko możliwość spotkania profesjonalistów z branży muzycznej, ale również szansa na świetną zabawę w czasie imprez klubowych, które jej towarzyszą, czyli część „Baw się”. 

Tak. SeaZone Nocą zarezerwowana jest na eventy muzyczne w najbardziej znanych sopockich klubach, gdzie główną atrakcją będą występy znanych i popularnych artystów zapewniające różnorodny program od alternatywy przez hip-hop po undergroundową i mainstreamową muzykę taneczną. 

Czym właściwie jest Showcase ? Co kryje się pod tą nazwą ?

Showcase to nie jest jakiś nowy „pomysł”. To jest koncept, który coraz częściej można spotkać na festiwalach czy jako samodzielne wydarzenia. Główną atrakcją tej formy jest pewien rodzaj kameralności koncertów i repertuar. To przede wszystkim szansa dla artystów od niedawna obecnych na rynku. Ale to także sposobność by poznać nowe wcielenia artystów już znanych prezentujących się w nowych odsłonach, składach lub formule. To doskonała okazja na świeże pomysły i nowe brzmienia. 

Jakimi sopockimi klubami zawładniecie w tym roku? Jakiej muzyki możemy się spodziewać i jakich artystów usłyszymy?

SeaZone w swej ideologii ma za zadanie łączyć – miejsca, tematy, ludzi, gatunki muzyczne. Dlatego angażujemy wszystkie kluby w Sopocie wraz z ich muzycznym DNA. Wystąpią artyści zróżnicowani pod względem geograficznym, kulturowym i stylistycznym. Od muzyki z krajów centralnej i wschodniej Europy przez Wyspy Brytyjskie, Irlandię aż po Islandię. Trafi się także akcent syryjski i koreański! A muzycznie będzie jak w kalejdoskopie, bo nawet fani dzikich gitar będą mogli się oddać szaleństwu przy muzyce z Korei Płd. Stawiamy na nowe brzmienia, więc spodziewać się można muzyków nie zamykających się w gatunkach, a potrafiących łączyć różne stylistyki jak i formy, z łatwością sięgających po typowe rock’n’rollowe wyposażenie i futurystyczną elektronikę. Będą rymy, rytmy, pulsacje, pasaże dźwięków i gitarowe szarpidruty. 

Najważniejsze punkty programu ? Jak w tym roku zostały wycenione poszczególne wydarzenia ? 

Wraz z jasnym podziałem wydarzeń konferencji wprowadziliśmy adekwatny system biletowy. Zaczynając od wieczorów – bilet, a właściwie 3 dniowy karnet na wydarzenia SeaZone Nocą, umożliwiający udział we wszystkich klubowych imprezach od 8 do 10 czerwca (59 zł). Dla fanów koncertów – dwudniowy karnet dający wstęp na ponad 30 koncertów w ramach SeaZone Showcase Festiwal (49 zł). Dla tych, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę i umiejętności – bilet konferencyjny – tu mamy możliwość zakupu wejścia na poszczególne dni 9 lub 10 czerwca (140 zł) lub jeden dwudniowy bilet (220). Bilet konferencyjny, poza panelami i warsztatami, daje również możliwość wstępu na wszystkie koncerty Showcasowe. Ostatnim rodzajem biletu jest bilet VIP umożlwiający wszystko. Poza możliwością udziału w panelach, warsztatach, koncertach, imprezach klubowych, ten bilet daje wstęp na uroczystą inaugurację, która odbędzie się podczas specjalnego rejsu Big Boat oraz wiele dodatkowych atrakcji, których szczegóły opisujemy na stronie seazonesopot.pl. 

Jakie korzyści niesie za sobą uczestnictwo w Seazone Music ? 

Niezaprzeczalnie SeaZone to okno na świat możliwości. Tak mówiliśmy w zeszłym roku, tak mówimy w tym i mam nadzieję w przyszłym. Możliwości realizacji i rozwoju w branży. Nie wspominając o możliwościach dobrej zabawy i uczestniczenia w wyjątkowych wydarzeniach muzycznych. Podczas dwóch dni, w których odbywa się konferencja i warsztaty staramy się zaprezentować program, który niesie wiedzę i doświadczenie, które realnie trzeba zdobywać latami. Dostęp do doświadczenia prelegentów, ale również możliwość swobodnej, indywidualnej rozmowy z nimi w strefie networkingowej to bezcenne atuty SeaZone. 

Jaka jest szansa na wypromowanie artystów, którzy są uczestnikami Showcase?

Każdy Showcase to szansa dla wykonawcy, który szuka kontraktu lub chce zmienić obecny. To szansa na poznanie (może lepszych) agentów, można trafić do bookerów by zagrać na dużych festiwalach. Promowanie się w serwisach społecznościowych jest tylko uzupełnieniem, to koncert daje realną szansę na dotarcie do szerszego odbiorcy. To także sprawdzian dla artysty, czy umie sobie poradzić z często kapryśną publicznością. Realia są teraz takie, że wykonawcy żyją z grania koncertów, wydawnictwa są jedynie do promocji i zapewniają nowy content na koncerty. My dajemy świetny start, a sami artyści mówią, że takich okazji jest w Polsce wciąż dla nich za mało. Ponadto w tym roku współpracujemy z serwisem Gigmit, który umożliwia pokazanie się ze swoją twórczością promotorom i bookerom z innych krajów. Większość wykonawców naszego festiwalu znalazło się dzięki aplikacji w Gigmit.com. Taki model jest dość popularny w Europie i poza.

Skąd czerpiesz inspiracje, jeżeli chodzi o różnorodność paneli? Jakiej wiedzy, Twoim zdaniem brakuje dzisiejszym producentom muzycznym ?

Część naszej ekipy to osoby bezpośrednio związane z przemysłem muzycznym, aktywni producenci, DJ-e, muzycy, a także dziennikarze, dlatego jesteśmy czujni, obserwujemy rynek, uczymy się, rozmawiamy z innymi artystami czy organizacjami. Czasem tematy są zainspirowane elementem naszej innej aktywności, bo wiemy że pewnej wiedzy jest za mało, nawet w internecie. Pracujemy tak by dotrzeć do zróżnicowanej grupy odbiorców, by nie była to konferencja interesująca jedynie artystów, DJ-ów, albo eventowców. Dzielimy konferencję na bloki tematyczne kierowane do konkretnych branżowych środowisk. Zabawne jest to, że układając program paneli, rodzą się już kolejne pomysły i musimy wtedy rozważać czy dany temat idzie w tym roku, czy poczeka na następny. Tak jest np. z … a nie może to zostawimy na ogłoszenie SMC2018 (śmiech).