Lżejsze, szybsze, nowocześniejsze i bardziej ekonomiczne - takie jest najnowsze Porsche Panamera. Po siedmiu latach niemiecka marka zaprezentowała drugą generację luksusowego Gran Turismo. O tym jak piękne i zaawansowane technologicznie jest to auto mogliśmy przekonać się podczas trójmiejskiej premiery w Starym Maneżu. 

Porsche Centrum Sopot do Starego Maneżu zaprosiło swoich klientów, którzy mogli nie tylko podziwiać nową Panamerę wewnątrz budynku, ale też przekonać się o jej możliwościach w praktyce, podczas jazd testowych z kierowcą wyścigowym Waldemarem Doskoczem. Ceny nowego Porsche Panamera zaczynają się od 523 620 zł (dla wersji 4S), za Turbo trzeba zapłacić co najmniej 746 tys., a za diesla 543 540 zł. 

REKORD W ŚWIĄTYNI PRĘDKOŚCI

Panamera Turbo (550 KM) to najszybszy luksusowy sedan na świecie. Czas jednego okrążenia na Nürburgringu to 7 min i 38 sek. Dokładnie taki sam czas osiągnął sportowy Lexus LFA, a Panamera była szybsza m.in. od Porsche 911 GT3. Wersja Turbo do „setki” przyśpiesza w 3,6 sek, a prędkość maks. to 306 km/h. A to już jest świat supersamochodów!

NAJSZYBSZY DIESEL NA ŚWIECIE

Nowe Porsche Panamera 4S Diesel to najszybszy seryjne produkowany diesel na świecie. Czterolitrowy silnik V8 biturbo generuje 422 KM oraz budzące respekt 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1000 obr/min!
W efekcie „setkę” osiągamy w 4,5 s (z pakietem Sport Chrono 4,3 s) a prędkość maks. 285 km/h.

NOWINKI TECHNICZNE

Porsche Panamera wyposażone jest m.in. w trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, skrętną tylną oś i elektroniczny system zarządzania podwoziem – 4D Chassis Control. To swoisty mózg odpowiedzialny za pracę wszystkich systemów wpływających na dynamikę jazdy. Jest też kamera termowizyjna ostrzegająca przed ludźmi i zwierzętami na drodze.  

SPOILER ROBI RÓŻNICĘ

Standardem w każdej wersji nowej Panamery jest wysuwany tylny spoiler. Poprawia on docisk tylnej osi, dzięki czemu samochód jest bardziej dynamiczny i lepiej trzyma się drogi. W wersji Turbo spoiler po wysunięciu rozkłada się, zwiększając tym samym swoją powierzchnię i jeszcze bardziej poprawiając właściwości jezdne.

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE

Opcjonalnie można zamówić pakiet SportDesign (23.873 zł), dach panoramiczny (10.835 zł), termoizolacyjne szyby dźwiękochłonne (9672 zł), hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (45.970 zł), wentylowane przednie i tylne fotele z funkcją masażu (21.688 zł), zestaw audio Burmester High-End Surround Sound (34.706 zł), tuner tv (7039 zł).