Sport to biznes

Katarzyna Krajewska Turyczyn/KKT Studio

Jak zostać Marcinem Gortatem biznesu? Dlaczego warto inwestować w sport? Jakie szanse daje marketing sportowy? Jak promocja poprzez sport może wpłynąć na rozwój firmy? M.in. na te pytania odpowiedzieli doświadczeni prelegenci mini-konferencji „Trzy Strony Medalu”, która odbyła się w Olivia Sky Club z inicjatywy Pomorskiego Klubu Biznesu.  

Współczesny biznes za sprawą rosnącej konkurencyjności stał się dla przedsiębiorców prawdziwą walką o przetrwanie. Czy istnieje złoty środek? Okazuje się, że połączenie sportu i biznesu to przepis na sukces. Prelekcje poprowadzili goście specjalni: Artur Siódmiak – piłkarz ręczny, założyciel Akademii Piłki Ręcznej Artura Siódmiaka oraz fundator Fundacji Akademia Sportu, Aleksandra Kobielak IFBB Pro – Mistrzyni Świata w Fitness, Prezes Polskiej Federacji w Fitness i Kulturystyce oraz Jan Kozłowski –polityk i samorządowiec, wiceprezydent Europejskiej Federacji Rugby.

Szczególnymi brawami uczestnicy nagrodzili Artura Siódmiaka, który jako najważniejsze czynniki sprzyjające sukcesowi w biznesie, wymienił: umiejętności, wiedzę, motywację do działania i pewność siebie. Podczas spotkania goście zapoznali się również z tematyką marketingu sportu na przykładzie żeglarskich programów sponsoringowych, którą przedstawił Rafał Sawicki, współwłaściciel GSC Yachting.

- 70 % całego światowego sponsoringu to właśnie sport, dopiero później jest rozrywka, wszelkiego rodzaju eventy. Dlaczego tak się dzieje? Bo sport to jest coś, co dociera praktycznie do każdego z nas, jest uniwersalny. Chce was przekonać, że sporty mniej popularne, które nie goszczą na co dzień w telewizji, mogą za pomocą stworzenia dobrego produktu, dobrego pomysłu również dotrzeć do biznesu i z tym biznesem współpracować – podkreślił Rafał Sawicki.

Wyzwaniem dla organizatorów sportów w Polsce jest, aby umiejętnie dostosować swoją działalność do oczekiwań biznesu tworząc profesjonalną ofertę sponsoringową. Biznes z kolei, może wiele zyskać jeżeli odpowiedzialnie włączy się w proces zmian. Pewne jest, że biznes ma szansę odegrać znaczną rolę w rozwoju sportu w Polsce.