Wysoka funkcjonalność, świetne proporcje, linia nadwozia przyciągająca wzrok, bardziej limuzyna niż coupe - tak można w skrócie scharakteryzować BMW 4 Gran Coupe.  To liftback klasy premium bazujący na coupe, jedyny prawdziwy konkurent Audi A5 Sportback. W nasze ręce, dzięki uprzejmości gdańskiego dilera BMW Bawaria Motors Gdańsk, trafiła wersja 428i z napędem xDrive.

NAPĘD

Pod maską BMW 428i GC pracuje 4-cylindrowa jednostka z turbo o mocy 245 KM i napędem przekazywanym na obie osie. Samochód jest bardzo dynamiczny a świetnie współpracująca z silnikiem skrzynia biegów cały czas dba o to, aby nawet przez chwilę nie zabrakło siły napędowej. Reakcja przekładni i silnika na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu jest błyskawiczna, a dodatkowych wrażeń i adrenaliny dodaje możliwość korzystania z łopatek. 

WNĘTRZE

Wnętrze jest wystarczająco przestronne, by podróżować w czwórkę - czyli w komplecie. Na pochwałę zasługują wygodne fotele oraz niska pozycja za kierownicą, typowa dla aut sportowych. Bagażnik mieści 480 litrów, tyle samo co trójka sedan, ale w Gran Coupe w standardzie otrzymujemy dzielone oparcie tylnej kanapy.

BEZPIECZEŃSTWO

System asystujący kierowcy obejmuje działające na bazie kamery ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją ostrzeganie przed pieszymi z miejską funkcją hamowania. Active Protection to prewencyjna ochrona pasażerów w BMW ConnectedDrive. W krytycznej sytuacji podczas jazdy następuje – w razie potrzeby – odwracalne naprężenie pasów bezpieczeństwa foteli przednich oraz zamknięcie przednich szyb i dachu przesuwnego (jeżeli jest). Krytyczna sytuacja podczas jazdy to na przykład hamowanie awaryjne inicjowane przez kierowcę lub silna podsterowność lub nadsterowność pojazdu. 

STYLISTYKA

Długą, łagodnie opadającą linię dachu, płaską linię szyb i wyraziste przetłoczenia wieńczy wyjątkowo muskularny tył. Dzięki dłuższej linii dachu perfekcyjna sylwetka coupé jest jeszcze smuklejsza, bardziej elegancka, a przy tym bardziej atletyczna. W połączeniu z czterema drzwiami z bezramkowymi szybami i dużą, jednoczęściową pokrywą bagażnika karoseria podkreśla harmonię pomiędzy funkcjonalnością w codziennej eksploatacji a wybitnie sportowym wyglądem.

STYL JAZDY

Elektronicznie sterowane amortyzatory adaptacyjnego układu jezdnego M dostosowują się do twojego stylu jazdy i stanu nawierzchni. Na ich charakterystykę można wpływać za pomocą przełącznika właściwości jezdnych. Wyraźnie twardszą charakterystykę amortyzatorów można uzyskać w trybie Sport włączanym przełącznikiem właściwości jezdnych. W trybie Sport+ zamiast DSC (dynamiczna kontrola stabilności) aktywny jest tryb DTC (dynamiczna kontroli trakcji), co umożliwia jeszcze bardziej sportowy styl jazdy.