Mazda 2 ‘2015 to najnowszy samochód w ofercie japońskiego producenta. Pierwsze egzemplarze tego modelu dopiero co trafiły do Polski. Jak na swój rynkowy segment oferuje wiele, warto się więc jej przyjrzeć. Tym bardziej, że Mazda w ostatnim czasie stała się bardzo modna, a jej samochody stały się groźną konkurencją dla uznanych europejskich marek. 

Najnowsza odmiana to już 4-ta generacja samochodu z tak zwanego segmentu B od Mazdy. Nie jest ona już spokrewniona z Fordem Fiesta, tak jak jej poprzedniczka. Powstała na skróconej płycie podłogowej modelu „3”. Rozstaw osi zwiększono o 8 cm w stosunku do poprzedniej wersji, co zaowocowało większą przestrzenią dla pasażerów, ale także w bagażniku. 

„Dwójka” oferowana jest w czterech wersjach wyposażenia – SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY, SkyPASSION. Silnik to jednostka o pojemności 1.5 litra i różnych wariantach mocy – 75, 90 i 115 koni mechanicznych. Według zapewnień producenta średnie zużycie paliwa wynosi około 4.7 – 4.9 l na 100 km. 

Szczególną uwagę zwraca wyposażenie. Małą Mazdę wyposażyć można w „gadżety” znane dotąd z większych i znacznie bardziej luksusowych samochodów. Na liście wyposażenia znajduje się miedzy innymi wyświetlacz head-up oraz system multimedialny z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem w konsoli centralnej. 

Samochód powstał głównie z myślą o jeździe w mieście. Jest mały, zwinny i poręczny. Inżynierowie odpowiedzialni za jego opracowanie dużą wagę przyłożyli do kwestii ekologicznych i bezpieczeństwa jazdy. Kierowcę wspomagają systemy monitorujące tak zwane martwe pole, a także system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Ponadto Smart City Brake Support może w ruchu miejskim monitorować przestrzeń przed samochodem i zapobiegać kolizjom podczas nieuwagi kierowcy. Dobre wyważenie i konstrukcja zawieszenia Mazdy 2 zapewniają jej dobrą przyczepność nawet podczas szybko pokonywanych łuków. 

Stylistyka nadwozia jest pochodną kultywowanego przez Mazdę stylu KODO. Pewnymi elementami upodabnia ona „dwójkę” do swoich większych braci – Mazdy 3, 6 oraz CX 5. Uwagę przyciąga przede wszystkim przód z charakterystycznym grillem, nawiązującym do logo producenta. 

Najtańsza wersja z najsłabszym oferowanym silnikiem to wydatek 50 900 zł. Najdroższy wariant wyposażenia, połączony z najmocniejszym silnikiem kosztuje 63 900 zł. Cena wydaje się mocnym argumentem Mazdy w starciu z bezpośrednią konkurencją, która za podobne samochody z takim wyposażeniem, oczekuje wyższych kwot. Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji jest komplet poduszek powietrznych, systemy kontroli trakcji i stabilności oraz manualna klimatyzacja. 

W połowie roku do oferty ma dołączyć silnik diesla o pojemności także 1.5 litra i mocy 105 koni mechanicznych. Mazda 2 to samochód raczej kobiecy, który sprawdzi się podczas dojazdów do pracy i pomieści weekendowe zakupy. Na jazdę próbną zaprasza autoryzowany dealer Mazdy, firma BMG Goworowski.