Był Freelander, jest Discovery Sport. W gdańskim salonie JLR oficjalnie zaprezentowano najnowszy model Land Rovera, który ma być następcą niezwykle popularnego Freelandera. Discovery Sport jest zwarty, aerodynamiczny, a o jego wyjątkowych terenowych możliwościach, charakterystycznych dla wszystkich Land Roverów, mówiło się jeszcze na długo przed premierą. 

Wyjątkowy w swoim segmencie samochód oferuje układ foteli 5+2 oraz spójne rozwiązania stylistyczne i techniczne w kompaktowym nadwoziu. W nowym Discovery Sport debiutują liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji, zaawansowana poduszka powietrzna chroniąca pieszych, zupełnie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym oraz nowoczesna, wykonana z wysoko wytrzymałej stali i lekkiego aluminium konstrukcja nadwozia, zapewniająca znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność. 

Kształt nadwozia opracowano tak, by samochód miał duży prześwit oraz korzystne wartości kątów natarcia, zjazdu i kąta rampowego, a także najwyższą w tym segmencie zdolność brodzenia do głębokości 600 mm. We wszystkich wersjach z napędem na 4 koła dostępny jest, znany z Discovery oraz Range Roverów, system Terrain Response – to elektroniczny mózg terenowej jazdy. Dostosowuje on pracę podzespołów (układów kierowniczego i hamulcowego, przepustnicy, skrzyni biegów, dyferencjału i systemu stabilizacji toru jazdy) do specyfiki terenu. Ma zaprogramowane tryby do jazdy po błocie, śniegu lub piachu.

Pełny zestaw systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sport obejmuje: Hill Descent Control (HDC) i Gradient Release Control (GRC) ułatwiające zjazd ze wzniesienia, Wade Sensing – czujnik poziomu lustra wody oraz Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu. Skuteczność w terenie podnoszą także: elektroniczna stabilizacja toru jazdy i kontrola trakcji.

Nie ukrywajmy – zdecydowana większość klientów bardziej jednak doceni gniazda 12V i gniazda USB, dzięki którym można podładować laptopa niż sensor głębokości wody. Ponadto pokładowy system informacyjno – multimedialny potrafi obsługiwać liczne aplikacje sieciowe, zarówno pod Androidem, jak i systemami Apple.

Discovery Sport jest oferowany z czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wszystkie są wyposażone w system Start/Stop i układ odzysku energii. Wszystkie silniki współpracują z 9 biegową skrzynią automatyczną ZF. Diesle są też dostępne z 6 biegową skrzynią manualną. Ceny nowego Discovery Sport zaczynają się od 190 tys. zł.