132 600 zł - od takiej kwoty zaczynają się ceny nowego Mercedesa klasy C kombi. Samochód jest już dostępny w polskich salonach, a my dzięki uprzejmości dilera BMG Goworowski mieliśmy okazję przekonać się, czy faktycznie jest to tak dobry samochód, jak przekonuje choćby Anna Mucha, ambasadorka marki. 

Nowy wariant Klasy C ma wyjątkowo uniwersalny charakter – jako dynamiczne, przestronne kombi może towarzyszyć aktywnym ludziom w zajęciach sportowych, na wakacjach albo podczas zakupowego szaleństwa.

Samochód ten łączy przyjemność z jazdy na krętych drogach z wyśmienitym komfortem jazdy. Istotny udział ma w tym nowa, 4-wahaczowa oś przednia. Kierowca ma do wyboru kilka trybów pracy: "Comfort", "ECO", "Sport" oraz "Sport Plus", a także dodatkowy program "Individual", pozwalający dobrać poszczególne ustawienia pojazdu do osobistych upodobań.

Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to auto większe i bardziej przestronne (bagażnik mieści od 490 do 1510 litrów) od swojego poprzednika. Wiele zmieniło się w kwestii funkcjonalności – nowa generacja otrzymała oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 40:20:40, a nie 60:40, jak w poprzedniej wersji. Korzystanie z przestrzeni bagażowej ułatwiają praktyczne detale, takie jak oparcia tylnych siedzeń składane elektryczne za naciśnięciem przycisku, elektrycznie sterowana tylna klapa Easy Pack czy system Hands-Free Access, który pozwala otwierać i zamykać pokrywę bagażnika bez dotykania – wystarczy ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Na życzenie kombi oferowane jest z dodatkami zarezerwowanymi wcześniej dla większych limuzyn, takimi jak gładzik ułatwiający sterowanie multimediami, wbudowany hotspot, pneumatyczne zawieszenie czy innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa. Nowością jest wyświetlacz head-up. Zupełnie jak w myśliwcu, wyświetla on istotne parametry jazdy na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa dostępny dla wszystkich – oto jeden z celów Mercedes-Benz. Właśnie dlatego Klasa C Kombi korzysta z niemal wszystkich układów wspomagających kierowcę znanych już z Klas E i S. Systemy te zwiększają zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Mercedes-Benz określa je mianem "Intelligent Drive".

Lekkie, sztywne nadwozie nowej Klasy C Kombi zapewnia podstawę dla znakomitego prowadzenia, najniższego w segmencie poziomu hałasu i wibracji oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa biernego. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom udział aluminium w konstrukcji nadwozia wynosi 49 proc.

Jednostki montowane pod maską Klasy C Kombi zużywają nawet o 20 proc. mniej paliwa od porównywalnych odmian poprzedniej generacji. Paleta odmian wysokoprężnych obejmuje 4-cylindrowe motory o mocy od 85 kW (115 KM) do 150 kW (204 KM). Klasa C Kombi będzie też dostępna z wykorzystującym jednostkę wysokoprężną napędem hybrydowym.

Gama motorów benzynowych obejmuje cztery jednostki BlueDIRECT – trzy 4-cylindrowe i jedną 6-cylindrową – o mocy od 115 kW (156 KM) do 245 kW (333 KM). W przyszłości do oferty dołączy również ekonomiczny wariant hybrydowy C 350 Hybrid z jednostką benzynową i elektryczną (155 + 50 kW) oraz możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów (hybryda plug-in). Na życzenie kombi oferowane jest też z napędem na obie osie 4MATIC.