Biznes na plus!

Magdalena Pawłowska i Nadeem Rafael Malik

Karol Kacperski

Skuteczny marketing - czyli jaki? Dać klientom rabat, czy wartość? - to tylko niektóre z pytań, na które starano się znaleźć odpowiedź podczas inauguracyjnego spotkania z cyklu „Biznes na Plus”. Konferencja, dedykowana branży hotelarskiej i gastronomicznej, zorganizowana została przez Insource Marketing & PR Agency.

Aktualnie na polskim rynku funkcjonuje ponad 9483 hoteli i 15883 restauracji. Jak więc, pomimo tak dużej konkurencji, dotrzeć do potencjalnego klienta? Odpowiedź na to pytanie spędza sen z powiek wszystkim przedsiębiorcom. Okazuje się bowiem, że atrakcyjna oferta i korzystne ceny często są niewystarczające, a liczba fanów na Facebooku nie przekłada się na liczbę klientów.

Już na samym początku Magdalena Pawłowska, organizatorka konferencji i właścicielka agencji Insource, uzmysłowiła uczestnikom, że samym „istnieniem” w internecie nie przyciągną potencjalnych klientów. Wymieniła też kilka podstawowych błędów, które popełniają firmy, takich jak: niesprecyzowanie swojej grupy docelowej, czy brak jasnego określenia celu promocji.

Uczestnicy poznali także 4 najważniejsze fakty skutecznego marketingu internetowego, takie jak starannie określony cel, zweryfikowanie grupy docelowej, aktywność i korzystanie z nowych technologii. Nie zabrakło także niespodzianki, jaką było wystąpienie gościa specjalnego. Nadeem Rafael Malik, właściciel firmy App Marker z Wielkiej Brytanii, opowiedział w jaki sposób można zachęcić do odwiedzenia swojego hotelu czy restauracji wykorzystując potencjał aplikacji mobilnych. Geolokalizacja, integracja z kanałami social media i natychmiastowa reakcja na zapytanie klienta – to tylko kilka z atutów marketingu mobilnego, które wymienił podczas swojego wystąpienia.

Spotkanie, które odbyło się w Business Link mieszczącym się w Olivia Business Centre było pierwszym z całego cyklu "Biznes na Plus". Kolejne spotkania dedykowane różnym branżom już niedługo.