Emocjonalny design, mnóstwo innowacji na pokładzie i wyraźna poprawa komfortu - takie jest nowe Mini. Samochód zaprezentowano podczas uroczystej premiery w sopockiej Zatoce Sztuki. Nie da się ukryć - Mini pewnie dzierży palmę pierwszeństwa w segmencie małych samochodów klasy premium i zapewne jeszcze długo tej pozycji nie odda. 

Zmian, tych subtelnych, jak i bardziej widocznych, jest sporo. My największą uwagę zwróciliśmy na silniki. Początek sprzedaży nowego MINI połączony jest ze zmianą generacyjną w zakresie zespołów napędowych. Po raz pierwszy zastosowanie znajdą 3- i 4-cylindrowe silniki, których wspólną cechą jest technologia MINI TwinPower Turbo. 

W przypadku silników benzynowych w modelach MINI Cooper S oraz MINI Cooper technologia ta obejmuje  turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządu po stronie zarówno dolotu i wylotu oraz w pełni zmienna regulacja wzniosu zaworów w postaci opatentowanej przez BMW konstrukcji VALVETRONIC. 

Silnik wysokoprężny modelu Cooper D wyposażony jest w turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek turbiny oraz najnowszej generacji wtrysk bezpośredni oleju napędowego common rail, który zasila komory spalania pod ciśnieniem 2000 barów, zapewniając niezwykle precyzyjne dozowanie paliwa i wyjątkowo czysty  proces spalania.