Social media to ważne narzędzia biznesowe oraz miejsce do dzielenia się swoimi doświadczeniami zawodowymi. Dlaczego więc z nich nie korzystać i nie czerpać jak największych korzyści z tego, co dają nam nowe media?

Duże firmy sięgają po pomoc agencji doradztwa personalnego oraz headhunterów, aby pozyskać z rynku jak najlepszych i najbardziej wartościowych kandydatów. Korzystanie z ich usług wiąże się m.in. z wysokimi dodatkowymi kosztami. Przerzucamy jednak najbardziej niewdzięczne czynności na ich barki.

Metoda „direct search” uznawana była za pracochłonną i korzystały z niej wyłącznie agencje. Na szczęście teraz, dzięki narzędziom udostępnianym przez portale społecznościowe, przedsiębiorcy mają dostęp do wykwalifikowanej kadry. Z wykorzystaniem metody bezpośredniego dotarcia mogą pozyskać specjalistę samodzielnie, dokonując szybkiego przeszukania bazy kandydatów w oparciu o wybrane słowa kluczowe zawierające np. umiejętności i wymagania. Jedną z agencji pracy w naszym regionie jest Jobhouse z siedzibą w samym sercu Wrzeszcza – przy Al. Grunwaldzkiej 31.

– Przejmujemy na siebie wszystkie wymagające i czasochłonne działania, takie jak stworzenie profilu idealnego kandydata, zredagowanie i zamieszczenie ogłoszeń rekrutacyjnych, przeskanowanie bazy danych Jobhouse oraz baz zewnętrznych (np. wyszukiwanie kandydatów po słowach kluczowych za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów w Goldenline.pl), poszukiwania bezpośrednie, czytanie, selekcję i weryfikację informacji zawartych w CV i listach motywacyjnych, wstępne wywiady telefoniczne, rozmowy kwalifikacyjne, testy umiejętności, psychologiczne, językowe i case studies, sprawdzenie referencji, stworzenie podsumowań kandydatów, umówienie ich na rozmowy z Klientem, przekazanie informacji zwrotnych, także tych negatywnych. Klient zaś otrzymuje jedynie „perełki” wyłowione w procesie rekrutacji – mówi Natalia Bogdan, prezes zarządu Jobhouse.

Z punktu widzenia celu, który jest do osiągnięcia podczas rekrutacji, czyli zatrudnienie odpowiedniej osoby – nie jest ważne, którą drogę się wybierze. Zarówno agencja, jak i przedsiębiorca skorzystają z tego samego źródła by pozyskać kandydatów. Przed podjęciem decyzji i odpowiedzią na pytania – samodzielnie czy z agencją – warto zobaczyć, jak w uproszczeniu przebiega taki proces. Może ułatwią podjęcie decyzji?