Jest synonimem luksusu, prestiżu i niebywałej wręcz elegancji. Wzbudza pożądanie i podziw, a jego sportowe geny kuszą, by mocniej wcisnąć pedał gazu i rozkoszować się dynamiczną jazdą, do której to auto jest stworzone. To auto to najnowsze Maserati Quattroporte GTS.

Charakterystyczny trójząb Neptuna umieszczony na potężnym wlocie powietrza przyciąga wzrok bardziej niż rumak na Ferrari, czy byk na masce Lamborghini, pozostałych dwóch producentów z włoskiej, wielkiej trójcy. Na sam dźwięk słowa Maserati jesteśmy podekscytowani, tak samo, jak ekscytację wzbudza rasowy dźwięk benzynowego silnika V8 o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM. W tym elemencie nowe Quattroporte GTS nie uznaje żadnych kompromisów. Mimo, że mamy do czynienia z bardzo dużą limuzyną (5,26 m), to jednak sportowych korzeni w takim aucie się nie wycina.

Tym autem można jeździć dostojnie i z gracją, podziwiając widoki za oknem i celebrując  każdą chwilę spędzoną w luksusowym wnętrzu, ale można też rozwinąć skrzydła, ściszyć muzykę i przy basowych dźwiękach silnika rozkoszować się wrażeniami towarzyszącymi każdej zmianie biegów. A biegi w trybie manualnym zmieniamy tak, jak w każdym rasowym, sportowym aucie, za pomocą dużych łopatek umieszczonych pod kierownicą. 

Do setki GTS rozpędza się w 4,6 sekundy, ale człowiek nie zdąży się nawet zorientować, a na „budziku” szybko pojawia się dwójka z przodu. Jeśli nie będziemy potrafili okiełznać tej bestii, to z łatwością osiągniemy prędkość maksymalną 307 km/h. A okiełznanie Maserati Quattroporte GTS jest łatwe tylko z włączoną kontrolą trakcji. Jeśli trakcję wyłączymy, od razu dostajemy zastrzyk adrenaliny, bo samochód zamiata tyłem aż miło i tylko wytrawny kierowca jest w stanie go w takiej sytuacji kontrolować. 

Obok nowego Quattroporte nie da się przejść obojętnie. Gdy się wsiądzie do środka... nie ma już odwrotu. Szlachetne drewno, eleganckie aluminium, przyjemna i delikatna skóra, audiofilski system audio Bowers&Wilkins - całość zaprojektowana w prawdziwie włoskim stylu, ze smakiem, spójnością i elegancją. Cena Maserati Quattroporte GTS, którym mieliśmy przyjemność jeździć to około 850 tysięcy złotych. Samochód można kupić w salonie Lexus Gdynia, który poszerzył swoją ofertę o samochody luksusowe i jest oficjalnym dilerem tej włoskiej marki. 

 

Maserati Quattroporte GTS

Rok produkcji: 2013 Silnik: benzyna 3800 cm3, V8 bi-turbo Moc silnika: 530KM Maks. moment obr.: 710 Nm  Zużycie paliwa: w mieście 17.4 l/100 km; poza miastem 8.5 l/100 km Cena: 850.000 zł.