Co jest najlepszym patentem na podniesienie sprzedaży samochodów? Znalezienie rynkowej niszy i wkomponowanie w nią samochodu, który będzie świetnie jeździł, atrakcyjnie wyglądał i stosunkowo niedrogo kosztował. Takim samochodem z pewnością jest BMW 3 Grand Tourismo. 

Eksploracja nowych segmentów rynku to domena tej bawarskiej marki. Wystarczy wspomnieć modele X6, czy serię 5 GT. Tym razem BMW wprowadziło do oferty mniejszego brata „piątki” GT, model 3 GT. Samochód ten stanowi idealne połączenie dynamicznej linii sedana ze sportowymi genami i użytecznością kombi. Znaki charakterystyczne to powiększone wloty chłodnicy, szyby bez ramek i zaznaczająca się klapa bagażnika, na której pojawił się aktywny spojler. Podnosi się on automatycznie przy prędkości 110 km/h, a chowa poniżej 70 km/h. 

Seria 3 GT może się pochwalić wymiarami: 4,82 m/1,82/1,48 m (dł./szer./wys.), a rozstaw osi wynosi 2,92 m. Oznacza to, że auto jest o 20 cm dłuższe i ma o 11 cm większy rozstaw osi niż Seria 3 Touring. Deska rozdzielcza jest taka sama jak w innych odmianach, za to ucieszą się wszyscy ci, którzy podróżują z tyłu. Zyskali oni aż 7 cm więcej miejsca na nogi, co na pewno wpłynie na komfort podróży. 

Bagażnik ma pojemność 520 l (po złożeniu siedzeń 1600 l) i jest o 25 l większy niż w kombi. Na początek auto oferowane będzie z 5 jednostkami napędowymi. Najmocniejsza w gamie to wersja 335i napędzana przez 3. litrowy motor o mocy 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Można się również zdecydować na odmianę 328i lub 320i. Oczywiście w gamie nie mogło zabraknąć silników dieslowskich. W tym wypadku mamy do wyboru dwie odmiany: 318d i 320d. Jeszcze w tym roku do oferty dołączy odmiana 325d, a także wersje z napędem na wszystkie koła. 

Ceny? Dość atrakcyjne. Od 150 900 zł za wersję z silnikiem diesla 2.0 o mocy 143 KM do 223 300 zł za najmocniejszą wersję 335i. Opcjonalnie można zamówić np. system nawigacji Professional z 8,8-calowym ekranem oraz dyskiem twardym 20 GB w cenie 10 438 zł, reflektory biksenonowe kosztujące 4280 zł, czy też elektryczną regulację foteli z pamięcią ustawień kierowcy za 4804 zł.

 

BMW 3 GT

Silnik: benzynowy turbo, R6, 2979 cmMoc silnika: 306 KM przy 5800 obr./min Moment: 400 Nm przy 1200-5000 obr./min Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,4 s Prędkość maksymalna: 250 km/h Napęd: tył