Wyobraź sobie, że siedzisz w wygodnym pomieszczeniu, oglądasz wybrany przez siebie film, a obsługa proponuje ciepłe i zimne menu. Gdzie się znajdujesz? W kinie? W restauracji, a może w prywatnym samolocie? Prawidłowa odpowiedź to gabinet stomatologa.

Nadszedł czas na zaktualizowanie ogólnego podejścia do wizyt u stomatologa. Obraz zatrważających krzyków, burczących narzędzi tortur i wystraszonych klientów na ciasnej poczekalni czas zastąpić kojącym obrazem przypominającym wizytę w ulubionym centrum relaksu.

Ekskluzywna opieka

– Zapewnienie pacjentowi profesjonalnej i kompleksowej opieki to czynnik priorytetowy w pracy – mówi Anna Ziemba, lekarz stomatolog, właścicielka Sopockiej Kliniki Stomatologicznej Den Arté w Sopocie. – Ale ważny jest również czas i troska, którą zespół stomatologiczny poświęca pacjentowi. Sekret dobrego gabinetu, do którego pacjenci wracają bez strachu to połączenie najlepszych bezkompromisowych rozwiązań, jakie niesie stomatologia XXI wieku, oraz miejsca, które im mniej podobne do stereotypowego gabinetu, tym bardziej przyjazne pacjentowi – dodaje dr Anna Ziemba.

Ważne jest pierwsze wrażenie, jakie ma pacjent po przekroczeniu progu kliniki, a także to, w jaki sposób jest prowadzony przez lekarza, zarówno przed zabiegiem, w jego trakcie, jak i po zabiegu. 

– Każdy pacjent w naszej klinice ma możliwość przeprowadzenia zabiegu w sedacji lub w znieczuleniu ogólnym pod stałą kontrolą anestezjologa. Na pacjenta po zabiegu czekają dwie sale opieki pooperacyjnej. Dzięki nim pacjent może pozostać w komfortowych warunkach, pod okiem specjalistów dowolną ilość czasu – mówi lekarz stomatolog Grzegorz Wasiluk, współprowadzący Klinikę Stomatologiczno – Medyczną Med-Oral w Rumi.

Dzisiaj niezwykle istotna jest bowiem opieka po zabiegu. Ważne, aby pacjent czuł się komfortowo i bezpiecznie, żeby nie czuł, że po zejściu z fotela został pozostawiony samemu sobie. 

Komfort i dyskrecja

– Clinica del Mare to miejsce, w którym pacjent może poczuć się nie jak u dentysty, ale jak w luksusowym hotelu – podkreśla lek. dent. Sylwia Kowalczyk – Wójcik, właścicielka Clinica del Mare, kliniki stomatologicznej zlokalizowanej w Sea Towers w Gdyni – Dla zapewnienia maksymalnej prywatności i dyskrecji nasze gabinety zostały zlokalizowane na samodzielnym, skomunikowanym windą, piętrze Sea Towers. Specjalnie przygotowany pokój wypoczynkowy oferuje możliwość relaksu przed i po zabiegu, bez dostępu osób trzecich. Przygotowaliśmy szeroki wybór filmów i koncertów, które można oglądać w jakości obrazu Full HD. Nasza klinika wyposażona jest w sieć Wi-Fi, a do dyspozycji pozostaje Apple iPad, zarówno w trakcie oczekiwania na zabieg, jak i po jego zakończeniu. Pamiętamy o preferencjach pacjentów, dlatego zawsze oczekują na nich ich ulubione gazety, napoje i kawa, przyrządzona i podana tak, jak tego oczekują – dodaje dr Kowalczyk – Wójcik.

W tak newralgicznej dziedzinie medycyny, jaką jest stomatologia, ogólna atmosfera i otoczenie, w którym przebywa pacjent, często wybija się na plan pierwszy. Tym bardziej, że renomowane kliniki posiadają świetnych specjalistów i najwyższej jakości, najnowszy sprzęt. Klienta często zatem zdobywa się odpowiednim podejściem do niego.

– Gabinet dentystyczny wyposażony w unit stomatologiczny już nie wystarcza. Ważny jest komfort pacjenta. Pacjent XXI wieku to pacjent świadomy i wymagający. By zapewnić pacjentom najlepsze rozwiązania stale śledzimy światowe trendy – uważa lekarz stomatolog Anna Ziemba.

– Kongresy i warsztaty na całym świecie, w których uczestniczą nasi specjaliści to gwarancja wykonania leczenia zgodnie z najnowszymi trendami w stomatologii. Jednak to czego oczekuje dzisiejszy pacjent wykracza znacznie poza procedury lecznicze – dodaje lekarz stomatolog Grzegorz Wasiluk.

Dzięki najbardziej nowoczesnemu wyposażeniu znacznie wzrasta komfort zabiegów, ale również dokładność i trafność diagnozy. Nowoczesne urządzenia otwierają drogę do takich zabiegów, jakich pacjenci potrzebują najbardziej: bezbolesnych, szybkich i o spektakularnych efektach.

Sprzęt do zadań specjalnych

– Wykorzystujemy najnowocześniejszy sprzęt do obrazowania – cyfrowy rentgen panoramiczny, radiowizjografię oraz kamery wewnątrzustne. Dla zapewnienia jakości i precyzji wykonywanych prac posługujemy się lupami i mikroskopem stomatologicznym. Zabiegi wykonywane są bezboleśnie, z wykorzystaniem nowoczesnych i sprawdzonych metod znieczulania, w tym znieczulenie bezigłowe, a pacjent leżąc na fotelu podziwia roztaczające się przed nim morze – co działa uspokajająco i relaksująco – przekonuje lek. dent. Sylwia Kowalczyk – Wójcik. 

Często trudno nam podjąć decyzję o zabiegu, ponieważ obawiamy się tego, czy efekt końcowy będzie zadowalający. Tym obawom wychodzi naprzeciw nowoczesna technologia diagnostyki trójwymiarowej. 

– Stomatologia XXI w. to planowanie leczenia na podstawie obrazowania 3D. Dlatego w naszej klinice używamy jednego z najlepszych i najnowocześniejszych systemów obrazowania. Użycie tomografii komputerowej towarzyszy nam poczynając od leczenia kanałowego, aż na dużych rekonstrukcjach zgryzu kończąc. Pewność i brak niespodzianek podczas leczenia, oto czego oczekuje nasz pacjent – mówi Grzegorz Wasiluk z kliniki Med-Oral.

– Komputerowe programy stomatologiczne dają możliwość symulacji uzębienia, by pacjent mógł zobaczyć efekt nowych zębów i bez obaw podjąć nierzadko długotrwałą rekonstrukcję pięknego uśmiechu – dodaje dr Anna Ziemba.

Laser i ultradźwięki

Marzysz o prostych zębach? Dzisiaj już nie jesteś skazany na druty na zębach. Współczesna ortodoncja to systemy samoligaturujące,

czyli takie, które wykorzystują delikatne, wręcz „niezauważalne” dla organizmu naturalne siły biologiczne. Stomatologia XXI wieku coraz śmielej wykorzystuje też laser: od chirurgii przez leczenie przyzębia i implantologię, aż po wybielanie. W walce z bólem laser przydaje się przede wszystkim dla przyspieszania procesów gojenia ran po zabiegach chirurgicznych i ekstrakcji oraz łagodzenia objawów wyżynania zębów.

Zęby, a w zasadzie przyzębie i dziąsła, leczy się także ultradźwiękami za pomocą systemu Vector. Wykorzystuje on siłę ultradźwięków oraz zdolności polerskie hydroksyapatytu. Maszyna jednocześnie usuwa kamień i poleruje powierzchnię korzeni zębów, dzięki czemu dziąsła zyskują nowe przyczepy. Zabieg jest komfortowy, dziąsła stają się blado – różowe, bez obrzęku, krwawienia i przede wszystkim bez bólu. Nowatorskim pomysłem jest wprowadzenie do gabinetów stomatologii usług concierge.

– Recepcjonistki Clinica del Mare mogą wcielić się w rolę asystentki. Zadania takie, jak np. zamówienie taksówki, sprawdzenie

połączeń lotniczych i kolejowych, sprawdzenie programu czy zarezerwowanie biletów do kin i teatrów, mogą zostać wykonane w czasie, kiedy pacjent poddawany jest zabiegowi. Najważniejsza zawsze jednak pozostaje wiedza, doświadczenie i umiejętności lekarza – objaśnia dr Sylwia Kowalczyk – Wójcik.