Audi A7

Audi stworzyło czterodrzwiową limuzynę, doskonale łącząc tradycję z nowoczesnym designem. Ma w sobie najlepsze cechy z trzech różnych światów: jest sportowo-eleganckie jak coupe, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak kombi.

– Z mężem od lat jesteśmy miłośnikami audi. Dlaczego wybrałam właśnie A7? Bo jest bardzo komfortowe, efektowne i jedyne w swoim rodzaju – mówi Edyta Hawryszków.

Bez wątpienia auto robi wrażenie. Gdy spojrzymy z boku widać, że mamy do czynienia z prawdziwą limuzyną, ma bowiem ponad 5 metrów długości. Do tego bardzo nisko osadzone, szerokie nadwozie, automatycznie wysuwany spojler, masywne 20-calowe felgi i efektowny chromowany grill. Model wyposażony jest praktycznie we wszystko, co przewiduje firma w tej wersji. Każdy detal został tu wykonany z najwyższą starannością. Siedzenia pokryte wysokiej jakości skórą mogą posiadać na życzenie funkcję masażu, regulowane we wszystkich możliwych płaszczyznach wyposażone są w opcje masażu i chłodzenia. Na kokpicie wzrok przyciąga wysuwany automatycznie duży wyświetlacz. Kierowca może na nim sterować praktycznie wszystkimi parametrami jezdnymi auta i systemem multimedialnym. Nagłośnienie to produkt firmy Bang&Olufsen z automatycznie wysuwającymi się z podszybia głośnikami. W połączeniu z wbudowanym twardym dyskiem o pojemności czterech lat muzyki, touchpadem, który działa jak telefon dotykowy i systemem wyświetlania informacji na szybie czołowej A7 to prawdziwie multimedialne cacko. Opcjonalne nastrojowe oświetlenie wnętrza stanowi efektowne uzupełnienie całości.

Silnik to benzynowa V6 o mocy 300 KM, która do stu kilometrów rozpędza się w 5.6 sekundy. Jak na iście sportowe osiągi zaskakuje niskie spalanie, średnio do przebycia 100 kilometrów auto potrzebuje około 11 litrów. Na uwagę zasługuje też adaptacyjny tempomat. Gdy jest włączony, rola kierowcy ogranicza się do trzymania kierownicy i podziwiania widoków. A7 wyposażone jest też cztery dostępne programy pracy zawieszenia. Liczba zaprogramowanych ustawień w zupełności wystarcza, by komfortowo przemierzać duże odległości, zwłaszcza, że ma napęd na cztery koła.

Audi A7 Sportback jest godnym konkurentem dla nowego mercedesa CLS-a. Czy jednak zaaklimatyzuje się i zyska grupę entuzjastów? Kwestia gustu i zasobności portfela, bo A7 to wydatek rzędu 250-350 tysięcy złotych.

 

Audi A7 Sportback
Silnik: 3,0 V6
Moc: 300 KM
Spalanie; 13 l/100 km
Masa: 1660 kg
0-100 5.6 s.
Prędkość max.: 250 km/h
Rok produkcji: 2010