W gdyńskim salonie BMG Goworowski zadebiutowała nowa Mazda 3. W pierwszej kolejności na trójmiejski rynek trafiła wersja hatchback. Na sedana trzeba będzie jeszcze trochę poczekać– pierwsze egzemplarze takiej odmiany spodziewane są w Trójmieście w czerwcu tego roku. Ceny rozpoczynają się od 94.900 zł.

Stylistycznie trójka” upodobniła się do większej „szóstki”, ale zachowała więcej sportowego charakteru. Nadwozie ma ciekawe proporcje – samochód jest stosunkowo niski (co kiedyś cechowało japońskie auta) i dość szeroki, przez co szczególnie z tyłu robi bardzo dobre wrażenie.

Egzemplarz zaprezentowany w gdyńskim salonie to model z nowym silnikiem benzynowym 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM, który wspomagany jest przez nowy system M Hybrid (Mild Hybrid). System ten, złożony z silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego i przetwornicy prądu, zdecydowanie obniża zużycie paliwa i sprzyja jego jeszcze większej oszczędności dzięki ponownemu wykorzystywaniu energii odzyskiwanej podczas hamowania: zamieniona na prąd, napędza ona silnik elektryczny pełniący rolę wspomagającą dla silnika spalinowego. 

Do wyboru jest wersja z sześciobiegową ręczną skrzynią Skyactiv-MT lub z sześciobiegową skrzynią automatyczną Skyactiv-Drive, w jednym z trzech poziomów wyposażenia – Kai (z jap. oznaczający „właściwy kierunek”), Kanjo (emocje) i Hikari (światło). Dostępny będzie też czwarty poziom – najbogatszy Enso, ale oferowany wyłącznie z silnikiem SkyActive-X.

Według producenta, Mazda 3 oferuje najbogatsze w klasie wyposażenie standardowe, obejmujące m.in. kolorowy wyświetlacz head-up, cyfrowe zegary, nowy system multimedialny MZD Connect z ekranem o przekątnej 8,8 cala z nawigacją satelitarną i systemem Apple Carplay/Android Auto, adaptacyjny tempomat, system monitorujący martwe pole w lusterkach czy reflektory i światła wykonane w technologii LED.

W drugiej połowie roku zadebiutuje przełomowe rozwiązanie w ofercie Mazdy, czyli silnik benzynowy 2.0 SKYACTIV-X o mocy 181 KM. Ta jednostka nowego typu łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla, a jego nowatorski układ zapłonowy SCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą) umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji.